Omberg runt

En hel helg på Omberg är nu över. Vi har haft sol och regn, mysiga skogar och underbara vyer. Omberg är verkligen en härlig oas vid Vättern.

Fredagkväll efter cirkelträning och god middag tog vi ner vinglaset till vattnet och kikade på solnedgången.

En del av Borghamns Vandrarhem och huset vi bodde i. Detta är ett ställe jag helt klart ska besöka igen. Läget är så vackert precis vid Vättern och det är väldigt billigt.

Typiskt Ombergs vy. Underbart!

Skogarna är fulla av ramslök som både doftar gott och är vackert. Som en vit fluffigt skogsmatta.

Majs underbara gröna färger.

En fin vik som var perfekt för lunchpaus.

Lördageftermiddag kommer vi fram till Turisthotellet. Detta hotell måste alla besöka nån gång. Det är en charmig stor gammal byggnad med supermysiga hotellrum. Men anledningen till att besöka det här hotellet är maten. Det är min andra gång jag får en helt MAGISK middag!

Igår kväll fick vi njuta av ÅTTA RÄTTER tillsammans med underbara viner och vi satt och åt i över fyra timmar. All mat är närodlad och vissa ingredinser plockar dom själva på berget, som ramslöken till exempel. Vill du ha en matupplevelse är detta hotellet du ska besöka!

Efter en god frukost på hotellet började vi vandra tillbaka till Borghamn i kallt och ruggigt väder.

Dis och dimma dansar vid trädtopparna.

Nästan lite djungelaktigt.

Mysiga små stigar och en väl markerad led. Det här får bli sista bilden, för sen regnade det sista timmarna. Vi fick iaf njuta av en god lunch som vi fick med oss från Turisthotellet. Kan vara den godaste mackan jag nånsin ätit.

Så dagens tips:
- Besök Omberg, vilken led ni än tar eller om ni bara kör fram med bilen för en kaffe kommer ni gilla det.
- Ät lunch eller middag på Turisthotellet, du kommer inte bli besviken.

Vandra runt Omberg

I eftermiddag rullar jag upp till Omberg tillsammans med mina kollegor. Helgens plan är att vandra runt hela Omberg som är ca 27km. Vi startar vid Borghamns Vandrarhem i norra delen där vi laddar upp med lite träning, god middag och vin. Lördag morgon vandrar vi sedan ner till södra delen där det väntas en tre rätters middag på turisthotellet. Sen har vi söndag förmiddag på oss att vandra upp mot Borghamns Vandrarhem. Vi kan kalla det för en lyx-vandring.

Omberg är ett favoritställe på Östgötaslätten och jag har varit där många gånger. Några av gångerna har jag dokumenterat:

Investera din tid i det du tycker är roligt

Idag är det min sista "kreativa onsdag" för den här gången. Nästa vecka går jag tillbaka och jobbar 100% och ska börja fundera på vart jag vill lägga min tid framöver.

Jag har under hela våren varit ledig varje onsdag. Det var ett beslut jag tog kring nyår för att jag hade en stor känsla inom mig att jag var tvungen att göra nånting annat. Jag hade en saknad av nånting som jag inte riktigt visste vad det var. Så då bestämde jag mig för att dra ner på jobbandet och se mig omkring vad jag tycker är roligt att göra. Vad mår jag bra av att göra?

Det jag visste var att jag ville bli mer kreativ, men inte på vilket sätt. Jag trodde att jag skulle börja satsa mer på den här bloggen, utforska sociala medier lite mer och se vad jag har för möjligheter där genom att släppa på min kreativitet. Men dom tankarna ändrades ganska snabbt och jag har i stort sett bara lagt min tid på att måla och fota. Alltså, jisses vad roligt det är!

Att få investera min tid i nånting som är så roligt är ren och skär lyx. Jag har njutit varje onsdag och fått utveckla en kreativ sida hos mig som har legat i dvala alldeles för länge.

Just nu går mina tankar kring hur jag ska gå vidare med mitt målande. Jag vill verkligen fortsätta, jag vill utvecklas och jag vill göra nånting utav det. Precis som jag investerar i träningskläder och träningskort för att jag älskar att träna ska jag börja investera mer i mitt målande... Jag vill ha bra material, jag vill gå kurser och jag vill ha en ateljé.. Drömmen..